• Ochota je cesta

• Dňa 8.9.2022 sme sa zúčastnili workshopu o Dobrovoľníctve v CSS Brezovec. Miška Bedrichová zo Žilinského dobrovoľníckeho centra nám priblížila formy a možnosti dobrovoľníckej činnosti, ako i program OCHOTA JE CESTA do ktorého sa môžeme zapojiť. Ďakujeme za cenné informácie aj za malé občerstvenie, ktoré bolo pre nás pripravené. Chcem sa poďakovať všetkým ochotným študentom, ktorí sa workshopu zúčastnili.

Koordinátorka dobrovoľníckej činnosti Mgr. K. Bedrichová

• Dobrovoľníctvo je našou doménou!

• Kolektív učiteľov si štvrtkové poobedie našiel čas na aktualizáciu dobrovoľníckej angažovanosti. Spoločne s lektorkami Mgr. Helenou Macušovou zo Sekcie pre mládež ŽSK a Mgr. Michaelou Bedrichovou zo Žilinského dobrovoľníckeho centra OZ V.I.A.C, sme objavovali, diskutovali a tvorili projekty a myšlienky rozvoja dobrovoľníctva vo výchovno-vzdelávacom procese.

• EXKURZIA V NÚTPCHaHCH VYŠNÉ HÁGY

• Dňa 08.09 2022 sme mali možnosť zúčastniť sa exkurzie s triedou 4.B v Národnom ústave tuberkulózy, pľúcnych chorôb a hrudníkovej chirurgie vo Vyšných Hágoch. Táto exkurzia nás obohatila o mnoho vedomostí a poznatkov ohľadom vyšetrení a liečebných procesov súvisiacich s dýchacími cestami. Navštívili sme spánkové laboratórium, oddelenie funkčnej diagnostiky, rádiodiagnostické oddelenie, JIS a fyziatricko-rehabilitačné oddelenie. Ku koncu nášho výletu sme sa ešte vybrali na krátku túru na Popradské pleso, ktorú sme zvládli ľavou zadnou. Chceme sa poďakovať pani profesorkám Mgr. Alene Majdišovej, Mgr. Tatiane Olbertovej a Mgr. Ivete Žufkovej za možnosť zúčastniť sa exkurzie. Ďakujeme.

Aneta Jankolová 4.B

• Učitelia začali školský rok učením sa...

• Dňa 7.9. 2022 sa učitelia našej školy zúčastnili trojhodinového školenia s témou ŠTÝLY UČENIA. Lektor Michal Kuzár nám predstavil Kolbov cyklus učenia, ktorý popisuje prístupy k učeniu sa. Verím, že nám tieto poznatky pomôžu na zefektívnenie vyučovacieho procesu.

• BEHOM MÔŽEŠ ZMENIŤ PRÍBEH DIEŤAŤA

• Ak nemôžeš nasýtiť sto ľudí, nasýť aspoň jedného”

Matka Tereza

Prihlás sa na tohtoročný Charitatívny beh Mary’s Meals Charity Run. Štartovným 18,30 EUR zabezpečíš jedlo v škole pre hladujúce dieťa na celý školský rok. Tvoje úsilie tak bude mať ešte väčší zmysel.

Ako sa môžeš zapojiť?

1. VIRTUÁLNY BEH – zabehneš si akúkoľvek trasu, kdekoľvek od 5. - 25.9.2022

2. TATRANSKÝ BEH – charitatívny beh v Tatranskej Lomnici 17.9.2022

(ak máš záujem, môžeš sa registrovať https://marysmeals.sk/beh2022.php)

3. PODPORÍM BEZ BEHU – nie si bežec, ale chceš zmeniť príbeh detí

(vložíš príspevok do pokladničky)

Do tejto aktivity sa plánujeme zapojiť aj my formou VIRTUÁLNEHO BEHU, ktorý sa bude konať dňa 08.09.2022.

Pokladnička na štartovné bude umiestnená na vrátnici školy do 20.09.2022.

Ak to tak cítiš a máš chuť a ochotu pomôcť, môžeš prispieť akoukoľvek sumou.

Nezabudni dokumentovať a foto poslať na mail: bedrichova@szsdk.sk

Mgr. Katarína Bedrichová, Mgr. Daniela Janoľová

• Zelená otvoreným školám (školský semafor)

• Tento školský rok nahradí "Školský semafor" dokument "Zelená otvoreným školám", ktorý je manuálom pre bezpečné prostredie v školách a školských zariadeniach po dobu trvania pandémie ochorenia COVID-19 a mimoriadnej situácie. Celé znenie dokumentu TU.

Písomné vyhlásenie o bezpríznakovosti TU. (potrebné je pri nástupe do školy 5.9. 2022 - písomne alebo cez edupage a neskôr pri 5 a viac dňovej absencii žiaka vrátane víkendov, sviatkov a prázdnin.)

Pre osobnú zodpovednosť odporúčame všetkým pred nástupom do školy sa otestovať antigénovým samotestom. Samotesty boli distribuované všetkým žiakom, ktorí prejavili záujem na konci minulého školského roka. Pre žiakov prvých ročníkov sú samotesty k dispozícii už v prvý deň v škole - záujem je potrebné nahlásiť triednemu učiteľovi.

• NOVÉ ČÍSLO UZLÍKA V PREDAJI UŽ OD PONDELKA

• Nové číslo študentského časopisu UZLÍK si môžete kúpiť od pondelka 5. 9. 2022 spolu so ŽOLÍKOM ZDRAVOTNÍKOM v kabinete SJL/ redakcii časopisu. Cena: 2 eurá. Pripomíname, že žolík Zdravotník platí na celý šk. rok na všetkých vyučovacích predmetoch. Je neodňateľný, nescudziteľný, neprenosný, použiteľný len raz. KEDY? Keď ťa učiteľ vyvolá, a ty náhodou nebudeš pripravený/pripravená. POZOR, neplatí na vopred ohlásené písomky! Mgr. Renáta Bočkayová

• OZNAM PRE EXTERNÉ ŠTÚDIUM

• Prvé stretnutie bude:
            I.V praktická sestra 12.09.2022 pondelok o 8,00 hod v budove školy (výučba bude prebiehať pondelky a utorky)
            I. SAN 09.09.2022 piatok o 8,00 hod v budove školy (výučba bude prebiehať štvrtok a piatok)

Prajeme príjemný prvý krok k návratu do školských lavíc! zrš

• AJ CEZ PRÁZDNINY UČÍME

• V našej škole od 22.8 - 26.8. 2022 prebiehalo preškolenie a doplnenie kompetencií, ktorého sa zúčastnilo 5 ZA z toho 3 si svoje zručnosti preverili aj pri lôžku v nemocnici, ktoré môžu zúročiť vo svojom profesijnom živote. Prajeme im veľa úspechov Mgr. Eva Chomistekova, Mgr.Daniela Janolova

• 3. MIESTO V CELOSLOVENSKEJ SÚŤAŽI

• Stredná zdravotnícka škola v Trenčíne v spolupráci s Asociáciou stredných zdravotníckych škôl na Slovensku organizovala 24. 6. 2022 spojený 12. a 13. ročník celoslovenskej súťaže časopisov stredných zdravotníckych škôl „Žurnálový stetoskop“. I keď sme sa vyhodnotenia aktívne nezúčastnili, náš UZLÍK v konečnom hodnotení získal 3. miesto. ĎAKUJEME za ocenenie, diplom, plaketu aj vzácny vecný dar a pozdravujeme našich kolegov do Trenčína... Krásne letné prázdniny prajeme všetkým! Mgr. Renáta Bočkayová

• BATÔŽKOVÝ PROJEKT v školskom roku 2021/2022

• "Ten, kto má dvoje šiat, nech dá tomu, kto nemá žiadne a ten, kto má čo jesť, nech dá i tomu, kto nemá.“ (Lk 3-11). Tieto slová sa premenili v našej škole vďaka Vám v skutky milosrdnej lásky voči blížnym a najmä voči bezbranným deťom. V januári 2020 sa rozhodla naša škola zapojiť do aktivít Mary's Meals, medzi ktoré patrí aj Batôžkový projekt. V septembri 2020 sa nám podarilo zabezpečiť odvoz 106 batôžkov do skladu v Bratislave, odkiaľ putovali na miesto určenia do najchudobnejších krajín sveta. V novembri 2021 v spolupráci s krúžkom dobrovoľníctva sme pripravili a odviezli ďalších 28 naplnených batôžkov z našej školy. V projekte sme sa rozhodli pokračovať a výsledkom je neskutočných 181 kompletných batôžkov, čiže za tento školský rok 209.  Touto cestou chcem poďakovať všetkým žiakom, rodičom a najmä zamestnancom školy, ktorí pomohli pri ich napĺňaní, či už finančnou pomocou, zakúpením alebo zhotovením jednotlivých komponentov, darovaním batôžkov, aktoviek, obuvi, oblečenia... Osobitné poďakovanie smerujem k našej študentke I.V triedy pani Gabike Murínovej, ktorá ušila nádherné sukne a krátke nohavice pre deti, nakúpila školské potreby do batôžkov a Mgr. Kataríne Bedrichovej, ktorá ušila uteráčiky pre deti. Ja som zo zvyškov látok ušila nejaké batôžky a peračníky. Takýmto spôsobom premosťuje Batôžkový projekt dobrovoľnícku činnosť s environmentálnou výchovou, pomáha sa postarať o chudobné deti z viacerých aspektov, pomáha im dostať sa k lepšiemu vzdelaniu. Ďakujeme za Vašu ústretovosť a štedrosť. V projekte chceme aj naďalej pokračovať v nasledujúcom školskom roku. PhDr. Andrea Jarabáková

• Slávnostné ukončenie školského roka 2021/2022

• Slávnostné ukončenie školského roka sa uskutoční 30.6. 2022 o 8:30 hod. v telocvični školy.

Program:

1. štátna hymna
            2. príhovor študenti
            3. video – DofE
            4. harmonika + spev
            5. príhovor riaditeľa + oceňovanie študentov + foto
            6. odovzdanie vysvedčení v triedach
          • NESMIERNE SME SI TO UŽILI

• V nedeľu 26. 6. 2022 skoro ráno sme sa začali zhromažďovať na železničnej stanici v Ružomberku. Pomaly sme všetci poprichádzali a nevedeli sa dočkať vlaku, ktorý smeroval do nášho cieľa – Prahy. Veľmi sme sa tešili. Cesta vo vlaku bola dlhá, trvala 7 hodín. My sme si ju ale spríjemnili gitarou a spevom, rozhovorom či hraním kariet. Keď sme konečne vystúpili, naša triedna pani profesorka Mgr. J. Lissová nám išla kúpiť lístky na metro, a potom sme sa presunuli do Hostela Seven. V hosteli sme sa  usadili a rozdelili si izby. Niektorí si išli dať rýchlu sprchu na osvieženie a plní očakávania sme vykročili do tohto nádherného mesta. Ešte v nedeľu večer sme išli na výletnú loď, ktorá sa plavila po rieke Vltava. Po plavbe sme si dali večeru, ktorá nám po tomto dni padla vhod. Po nej sme sa rozdelili a v skupinkách sme sa ešte poprechádzali tam, kde nás to lákalo. Začiatok nového týždňa sme začali tým, že sme sa zubačkou vyviezli ku vyhliadkovej veži Petřín. Museli sme síce zdolať okolo 300 schodov, ale výhľad z nej stál za to. Mohli sme takto z výšky sledovať Prahu. Neskôr sme sa zastavili ešte v zrkadlovom labyrinte. Boli tam rôzne typy zrkadiel a v každom z nich sme vyzerali inak. Potom sme sa prechádzali po Václavskom námestí, zašli aj do nákupných centier, kde sme si kúpili aj niečo pre radosť. Boli sme aj na Staromestskom námestí, kde sme videli Pražský orloj. Potom sme sa presunuli na Hradčany, kde nás očaril majestátny Pražský hrad. Zastavili sme sa aj na občerstvenie. Takmer vo večerných hodinách sme sa prechádzali po Karlovom moste. Bol nádherný. Okolo ôsmej sme sa vrátili opäť do hostela, trošku sme si aj oddýchli, ale aj tak sme sa niektorí ešte dlho do noci rozprávali. Posledný deň v utorok väčšina z nás už stihla iba ísť ráno na nákup do potravín, aby sme si niečo kúpili aj na cestu späť. Tí, ktorí si trošku privstali, sa ešte stihli poobzerať po nejakých pamiatkach. Na vlak sme išli práve na obed a spokojní s úsmevom na tvári sme dorazili opäť do Ružomberka, kde mal už každý zabezpečený osobný odvoz. Ďakujeme našej skvelej pani profesorke Janke Lissovej, ktorá nám tento výlet pomohla zorganizovať aj ďalším pani profesorkám: Mgr. Eve Chomistekovej, PhDr. Andrei Jarabákovej, PhDr. Ivete Košarišťanovej, PhDr. Silvii Rovnej, ktoré s nami na výlete boli. Nesmierne sme si to užili. Ema Šimjaková a kol. 3. A

• OČARENÍ PRAHOU

• Všetko sa začalo 23. 6. 2022 o 1:30 ráno, keď sme v Ružomberku nastúpili na nočný vlak. Vybrali sme sa na koncoročný výlet do nádhernej Prahy. Všetci sme boli zvedaví, plní očakávania a tešili sme sa na nové zážitky... Veľmi ĎAKUJEME Klaudii Záhorovej,  absolventke biomedicíny na  Vysokom učení technickom v Prahe, ktorá nám celý program pripravila a zároveň nás naším dvojdňovým pobytom po celý čas sprevádzala. Nesmierne si vážime jej ochotu a trpezlivosť s nami. Vďaka nej sme z krás stovežatej Prahy videli maximum. Dokonca nám vybavila finančne veľmi výhodnú plavbu loďou po Vltave s chutnou večerou a občerstvením. Bolo to úžasné!!!

Ako prvé sme sa išli ubytovať do hostela na Václavskom námestí. Ďalej naše kroky smerovali na  Staromestské námestie, videli sme majestátny Pražský orloj, Staromestskú radnicu, Pamätník Majstra Jana Husa,Chrám sv. Mikuláša, Chrám Panny Márie pred Týnom, Týnsku školu, Mariánsky stĺp, Karlov most, Malú Stranu, rozhľadňu Petřín... Občerstviť sme sa boli v  nákupnom centre Anděl. Potom nasledovala plavba po Vltave, kde sme mali skvelú večeru. Všetci spokojní, najedení a hlavne očarení krásami Prahy, sme sa vrátili späť do hostela. Druhý deň sme išli metrom na Vltavskú a pešo na Letenské sady, kde bol Letohrádok kráľovnej Anny. Potom sme sa presunuli na Hradčany. Videli sme nádherný Pražský hrad, Starý kráľovský palác, Baziliku sv. Jiří, Zlatú uličku, Katedrálu sv. Víta... Ďalšou zastávkou tohto dňa bolo aj nákupné centrum Paládium a kroky z neho nás zaviedli do Národného múzea na Václavskom námestí. Odtiaľ nás už čakala cesta späť domov. Celý náš dvojdňový výlet bol nádherný!!! Veľmi si ceníme, že sme toto všetko mohli zažiť a vidieť. Určite nikdy nezabudneme. Samotná Praha dýcha úchvatnou históriou, ktorú sme do seba priam nasávali. Jednoducho nádhera! Určite by sme sa tam radi ešte niekedy vrátili.  Nesmierne ĎAKUJEME našej triednej Mgr. Janke Povalovej, pani učiteľke Mgr. Kataríne Bedrichovej a Mgr. Lívii Záhorovej, že nám umožnili a boli ochotné s nami túto cestu podniknúť!!! Taktiež im ďakujeme za obetavosť a ochotu prevziať aj zodpovednosť za nás študentov 24 hodín denne počas celého výletu. Veľmi si to vážime!!!