• PRESPÁVAČKA NA TÉRYHO CHATE

• Ďalším cieľom nášho turistického krúžku sa 22.9.2023 stala Téryho chata, ktorá sa nachádza v krásnom prostredí Vysokých Tatier. Našu dvojdňovú túru sme začali v Ružomberku, odkiaľ sme sa vlakom presunuli do Starého Smokovca. Naše prvé kroky smerovali na Hrebienok, kde sme si na chvíľu vydýchli a posilnili sa. Cestou k nášmu cieľu sme si spravili zastávku na Zamkovského chate, kde sme sa schovali pred chladným počasím a zohriali sme sa horúcim čajom. Odtiaľ sme sa vybrali na najnáročnejšiu časť našej túry. Umúdrilo sa aj počasie a my sme si mohli vychutnať pohľady na naše krásne Tatry. Po poslednom náročnom stúpaní sme konečne dorazili do cieľa. Unavené, ale šťastné, sme si z chuti vychutnali skvelú kapustnicu, ktorá uprostred hôr chutí omnoho lepšie. Na Téryho chate sme strávili celú noc. Väčšina z nás prespávala na horskej chate po prvýkrát v živote a bol to naozaj nezabudnuteľný zážitok. Okrem Slovákov boli v chate ubytovaní aj Poliaci a Česi, čo je dôkazom toho, že naše Tatry lákajú nielen nás, ale aj turistov z okolitých krajín. Večer sme si skrátili hraním stolových hier, pri ktorých sme sa naozaj zabavili a vyčerpané, ale spokojné sme zaspali. Na druhý deň sme si privstali a mohli tak vidieť východ slnka nad tatranskými štítmi. Po raňajkách bol čas vyraziť naspäť, no pre dážď sme museli odchod odložiť o hodinku neskôr. Okolo deviatej sa vyčasilo a pomaly sme schádzali dole. Cestou späť sme neobišli ani Rainerovu chatu, kde sme si však stihli urobiť len pár fotiek a utekali sme smerom na Hrebienok. Odtiaľ sme opäť išli do Starého Smokovca, kde sme nastúpili na vlak a plné nových zážitkov sme cestovali domov. Tieto dva dni sme si naozaj užili a ďakujeme pani prof. Záhorovej a Karcolovej za organizáciu a skvelý program. Adriána Sochuliaková, IV.A

• ŠACHOVÁ MAJSTERKA Z 1. B

• Diana Viktória Košútová má 15 rokov a pochádza z Námestova. Má za sebou veľa úspechov v šachových turnajoch, a to na celoslovenskej aj medzinárodnej úrovni. 22. septembra 2023 k nim pribudla ďalšia ZLATÁ MEDAILA, tentoraz z Jesenného šachového turnaja, ktorý sa konal na CZŠ sv. Gorazda v Námestove. Diana je členkou šachového klubu ŠK Saleziáni Námestovo, ktorý v spolupráci s Oravskou šachovou školou a CZŠ sv. Gorazda v Námestove súťaž organizoval. Intenzívne hráva šach od desiatich rokov. Medzi jej ďalšie záľuby patria aj autá. Veľmi rada asistuje pri opravách motorov a sleduje novinky zo sveta automobilov. Svoj voľný čas rada trávi s rodinou a priateľmi. V budúcnosti by sa chcela stať zubnou lekárkou. Blahoželáme k 1. miestu a prajeme veľa ďalších úspechov!

Mgr. Renáta Bočkayová

• Koučovací prístup učiteľov

• Kolektív učiteľov sa spoločne na začiatku školského roka rozvíjal v koučovacích prístupoch. Vďaka lektorovi Petrovi Seemannovi sme spoznali osobnostné modely, 3 typy mozgu, aktívne počúvanie, GROW proces a mnoho ďalších uvedomení. Na školení sme si užili mnohé uvedomenia aj počas interaktívnych cvičení. Veríme, že získané vedomosti a skúsenosti uplatníme v pedagogickej práci počas celého školského roka.

• IMATRIKULÁCIA PRVÁKOV

• „... Ak sa niekedy stratíte v záplave anatomických pojmov, nezabudnite, že srdce je vždy niekde v strede, a smiech je najlepším liekom. Dnes sa začína vaša zábavná cesta k zdravotníckej mágii. Prajeme vám úspešný štart a množstvo radosti na tejto pestrej ceste...“ Natália Kytková, 2. A

Aj tieto slová odzneli 14. 9. 2023 na imatrikulácii budúcich zdravotníkov. Za prítomnosti pána riaditeľa Mgr. Alojza Šutého prváci zložili slávnostný sľub. Jednohlasne s pravou rukou na srdci potvrdili, že budú rešpektovať, ctiť si a dodržiavať Etický kódex študentov Strednej zdravotníckej školy v Dolnom Kubíne. A TAKTO SA TO ZAČÍNA...

Poďakovanie patrí druhákom, ktorí si pre svojich mladších spolužiakov pripravili zábavno-vedomostné súťaže, osobitne však organizačnému tímu: Natálii Kytkovej, Vanese Jurčovej (2. A), Klaudii Bujnákovej a Laure Kepštovej (2. B). Na záver sa ku študentom prihovoril pán riaditeľ, ktorý takto prvákom otvoril cestu k ich zdravotníckemu povolaniu...

Mgr. R. Bočkayová

• Riaditeľské voľno 18.9.2023

• V zmysle §150 ods. 5 Zákona č. 245/2008 o výchove a vzdelávaní (školský zákon) dňa 18.09.2023 (pondelok) udeľuje riaditeľ školy riaditeľské voľno z organizačných dôvodov na zabezpečenie aktualizačného vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov našej školy.

Riadne vyučovanie, bude pokračovať v utorok 19.09. 2023.

Prajem príjemný predĺžený víkend.

S pozdravom riaditeľ školy.

• Oznam pre externé štúdium

• Nástup na štúdium:

- praktická sestra 1.ročník - 11.9. 2023 pondelok od 8:00 hod. vo vestibule školy.

- praktická sestra 2. ročník - 13.9. 2023 streda od 8:00 hod. vo vestibule školy.

- sanitár - 14.9. 2023 - štvrtok od 8:00 hod. vo vestibule školy.

• DOFE NA NAŠEJ ŠKOLE

• Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu. Ide o jeden z popredných programov pracujúcich s mladými ľuďmi, ktorý ich pripravuje na život a zamestnanie. DofE môže hrať kľúčovú rolu v rozvoji študentov mimo vyučovania prostredníctvom vytvárania príležitostí pre mládež na rozvíjanie ich zručností, zdravého životného štýlu, pomoci druhým a prostredníctvom zážitku z Dobrodružnej expedície. Za svoje úsilie sú študenti oceňovaní prestížnym certifikátom, ktorý má celosvetovú platnosť a hodnotu. Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu ráta s tým, že každý mladý človek má potenciál uspieť bez ohľadu na to z akého prostredia vychádza. Mladí ľudia, ktorí sa zapoja do programu, sa stávajú sebaistejšími, cieľavedomejšími, rozvíjajú svoje zručnosti v oblastiach ako komunikácia, riešenie problémov a líderstvo.

Stránka Národnej kancelárie programu DofE na Slovensku: www.dofe.sk
            Program DofE vám s radosťou sprostredkujeme aj na našej škole.

V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte:
            Mgr. Margita Snováková, učiteľka, kabinet č.323  – II. poschodie - snovakova@szsdk.sk
            PhDr. Silvia Rovná PhD., zástupkyňa riaditeľa, prízemie - rovna@szsdk.sk

• NEZABUDNUTEĽNÝ TRIEDNY VÝLET

• Náš  dvojdňový školský výlet sa začal v skoré piatkové ráno cestou autobusom do hlavného mesta Maďarska. Budapešť je mesto plné pôsobivých pamätihodností a atraktívnych miest. Bol to náš posledný triedny výlet, ktorý bol viac než DOKONALÝ! Chceme sa srdečne poďakovať pani profesorke triednej Mgr. Janke Povalovej a Mgr. Kataríne Bedrichovej, ktoré nám tento výlet zorganizovali. Viac sa o našom školskom výlete dozviete v najnovšom vydaní časopisu Uzlík. Ďakujeme!

Za 4. B Jureková a Masničáková

• ZDOLALI SME MALÝ ROZSUTEC

• Túra na Malý Rozsutec bola pre mnohých z nás skúškou odvahy či dobrej kondície. Technicky predstavuje jednu z tých ťažších túr. Avšak nakoniec po náročnom výstupe bol ten pocit na vrchole Rozsutca neopísateľný. Slnečné počasie nám prialo a výhľady boli neskutočne krásne a zaujímavé. Dominoval predovšetkým susedný Veľký Rozsutec a pohľad do sedla Medzirozsutce. Všimli sme si i ďalšie malofatranské kopce Osnicu a Stoh. Na túto úžasnú túru budeme veľmi dlho spomínať. Ďakujeme sprevádzajúcim pedagógom. 3. A, 3. B

• HISTORICKÝ EXKURZ KUBÍNOM

• Po stopách histórie Dolného Kubína sa vydali študenti prvého ročníka 7. 9. 2023. Spoznali miesto prvého stretnutia spisovateľky B. Slančíkovej – Timravy a P. O. Hviezdoslava, ktoré podrobne opisuje v novele Skúsenosť, pamiatku našich dejateľov si uctili na historickom cintoríne a v Oravskom múzeu P. O. Hviezdoslava sa dozvedeli veľa zaujímavostí zo života a tvorby vyšnokubínskeho rodáka. Nasledoval Park dejateľov a prehliadka Hviezdoslavovho námestia. Tešíme sa na pokračovanie nášho historického exkurzu, pretože v Dolnom Kubíne je ešte veľa čo objavovať.

Triedne učiteľky 1. A a 1. B

• EMÓCIE V MARKETINGU

• V prvých dňoch školského roka 2023/24 sme sa zúčastnili prednášky ,,Emócie v marketingu". Dozvedeli sme sa mnoho zaujímavých a podstatných vecí, ktoré sa týkajú podnikania. Veľa vecí v marketingu je ako chodiť po tenkom ľade... Treba si dávať na všetko pozor a rozmýšľať hlavou, nie emóciami. Ďakujeme pánovi lektorovi Ing. Dávidovi Vrtaňovi, PhD. predsedovi OZ Mladý podnikavec, že nám to objasnil, vysvetlil a ukázal, ako treba s marketingom a emóciami zaobchádzať.

Nina Rusnáková, 2. A

• Spoločne do nového školského roka!

• Kolektív zamestnancov sa pred školským rokom sústredil na hľadanie tímových hodnôt a sebarozvoja.

Definovaním a pochopením spoločných tímových hodnôt: dôvery, úcty, férovosti, priateľstva, pozitívneho prístupu, slobody a zodpovednosti, sme rozvíjali naše tímové hodnoty.

Hravými a aktivizujúcimi metódami sme objavovali spoločné talenty a vytvorili sme tímový semafor pre rozvoj tímových aktivít do nového školského roka. Za vedenie tohto workshopu srdečne ďakujeme lektorkám V. Sarvašovej, S. Jantelovej.

• ŠKOLA PLNÁ ŽIVOTA začala nový školský rok 2023/2024!

• „Poznáte školu, ktorá je najťažšia a zároveň najlepšia? Je to ŠKOLA ŽIVOTA. Chcel by som, aby ste na našej škole ZAŽILI ŽIVOT. Aby ste sa učili pre život. Aby ste získali také vedomosti a zručnosti, ktoré v živote využijete. A keď toto dostanete, pochopíte, prečo  víziou našej školy je ŠKOLA PLNÁ ŽIVOTA. To, aby sa táto vízia naplnila, potrebujeme spolupracovať, pýtať sa, a spoločne nachádzať odpovede, ktoré nám prináša život. Buďte aktívni, nebojte sa pýtať, robte chyby a poučte sa z nich. A hlavne, verte tomu, že môžete zmeniť svet tým, že budete na seba náročný a budete na sebe denne pracovať...“ z príhovoru pána riaditeľa Mgr. Alojza Šutého 4. 9. 2023.

Po štátnej hymne sa za študentov prihovorila a všetkých privítala Anna Serdelová z 3. A, šéfredaktorka časopisu Uzlík. Osobitne privítala prvákov a budúcim maturantom zaželala veľa úspechov vo finále štúdia. Nasledoval príhovor pána riaditeľa Mgr. Alojza Šutého, ktorý zároveň predstavil učiteľov a privítal našich hostí. Jedným z nich bol aj pán JUDr. Bukna z Oravskej rakety. Informoval o projekte, v ktorom môžu študenti naplno využiť svoj potenciál, presne ako pred rokmi naši bývalí študenti (Marek Kurtulík, Karol Pjentek a Michal Steinocher). Ich úžasné aktivity vyústili až do založenia občianskeho združenia Oravská pomoc, a pokračujú ďalej, viď. oravskapomoc.webnode.sk. Taktiež sa k nim pridali aj ďalší aktívni študenti, ako napr. Patrícia Šimurdová z terajšej 4. A. Ďalší hostia, zástupkyne SČK, prišli našim študentom odovzdať ocenenie z celoslovenskej súťaže dobrovoľných záchrancov SČK, ktorá sa konala v Rožňave. Našich študentov odborne pripravovala Mgr. Eva Chomisteková a na súťaži ich sprevádzala Mgr. Monika Hackenbergová. Pani riaditeľka SČK PhDr. Z. Kršková slávnostne odovzdala našim študentom aj bronzové medaily. Ocenení študenti: Timea Šinálová, Michal Zápotočný, Alena Vlčáková, Karolína Plaskúrová (terajšia 4. B) a Janka Betíková (terajšia 3. B). Takto krásne sme začali nový školský rok. Už teraz sa tešíme na ďalšiu spoluprácu!

ÚSPEŠNÝ NOVÝ ŠKOLSKÝ ROK PRAJEME VŠETKÝM!